Vanpénz

Online befektetési magazin

Rend a lelke mindennek

Szponzorált tartalom

székhelyszolgáltatás rendelet

székhelyszolgáltatás rendelet

A székhelyszolgáltatás igénybevétele kisebb létszámú cégek vagy vállalkozásoknak ajánlott, akiknek a tevékenységi körük nem helyhez kötött, valamint a hivatalos iratok fogadására, iktatására, adminisztrációra nem szeretnének egy külön álló irodát vagy ingatlant kibérelni, illetve alkalmazottat felvenni.

Ha egy cég irodát akar kibérelni, a bérleti díj és a rezsiköltségek mellett biztosítani kell a hely biztonságát, egészséges környezetét, felszereltségét, a berendezését és az irodaszereket is. Azonban ha egy vállalkozás mentesülni szeretne az előbb említettek alól, annak kiváló lehetőséget nyújt egy székhelyszolgáltatással foglalkozó cég. Mint például a Gross Székhelyben Otthon.

Fontos, hogy vannak jogszabályok, amelyeket be kell tartani, tehát érdemes figyelembe venni a székhelyszolgáltatás rendelet minden apró részletét. Ennek a szolgáltatásnak az elemeiről 7/2017. (VI. 1.) IM rendeletben lehet olvasni. Az egyik legalapvetőbb pontja, hogy a két fél – a megbízó és a megbízott – között egy írásba foglalt szerződés létrejöjjön. Idetartozik minden olyan megállapodás, amely során a cég székhelye egy erre kijelölt ingatlan formájában biztosítva van a megbízott által. Azaz a kijelölt ingatlan nincs használva a megbízó részéről, annak jogszabályi kötelezettségeit a székhelyszolgáltató kezeli. A szerződések határozatlan idejűek, kivéve, ha az adott vállalkozás/cég határozott időre jött létre. Olyan ingatlant lehet bejegyeztetni székhelyként, amely a szolgáltató kizárólag tulajdona, vagy ahol ingatlan-nyilvántartásba bejegyezték a megbízott használati jogát.

Természetesen olyan eshetőség is fennállhat, hogy a megbízott nem kizárólagos tulajdonos, illetve az ingatlan-nyilvántartásba sincsen bejegyeztetve. Például kiderül, hogy a székhelyszolgáltatásra kijelölt iroda szolgáltató számára is egy bérelt ingatlan. Ebben az esetben az ingatlan tulajdonosától előzetes jóváhagyásra van szükség, amely tartalmazza azt, hogy az ingatlant székhelyszolgáltatásra használják. Több feltétel adott, amelyek közül legalább egynek teljesülnie kell. Az első opció, hogy a cég székhelye egy erre kijelölt ingatlan formájában biztosítva van a megbízott által. A második, a két fél között, könyvegyeztetési megbízási viszonynak is fenn kell állnia, a székhelyszolgáltatás tényén kívül. A harmadik kicsit hosszabb. A feleknek jelentős tulajdoni részesedésű vállalkozásoknak, vagy egyéb részesedési viszonyban, illetve a számviteli törvény szerint kapcsolt vállalkozásoknak kell lenniük.

A székhelyszolgáltatás rendeletnek vannak további pontjai. Mint például, ha van olyan vállalkozás, amely bizonyos iratokat szeretne magánál tartani – a székhelyszolgáltatás egyik alapvető eleme az iratmegőrzés –, akkor fontos, hogy a szerződésben meghatározzuk, hogy melyek azok a cégiratok, beszámolók, hatósági engedélyek, amelyeket a tulajdonos őriz. Elengedhetetlen, hogy az ingatlanra úgy kell kihelyeznie a megbízottnak a megbízó cégtábláját, hogy az közterületről is jól olvasható legyen. Ha olyan helyzet adódik, hogy egy adott ingatlanhoz több cég is be van jelentve, akkor a székhelyszolgáltatónak kötelessége a cégeknek az iratait, ingóságait jól elkülöníteni. Ha a szerződés megszűnik, akkor mindent vissza kell szolgáltatni a megbízónak. A megbízottnak fogadnia kell a postai küldeményeket, arról egy napon belül tájékoztatni az ügyfeleit, jelen kell lennie a revíziók során is. Nem akadályozhatja meg, viszont tájékoztatnia kell a megbízót.

A Gross Székhelyben Otthon már évtizedes tapasztalattal rendelkezik a témában. Bisnode által minősített cégről van szó, amely szoros kapcsolatban áll ügyvédi irodákkal, így minden esetben alaposan és jogszerűen tud eljárni. Vállalja, hogy cégek, illetve vállalkozások számára a székhelynek bejegyzett ingatlanon jól látható helyen kihelyezi a cégnévtáblákat. Átveszi a postai küldeményeket, a beérkezett levelek szkennelésével elektronikus archívumot biztosít, amelyet a megbízók részére 24 órán belül továbbít szintén elektronikus úton, de minden hónap végén díjmentesen, postai úton is. A helyszínre kiérkező hatósági intézkedéseket fogadja, tűri, és még külön tárgyalót is biztosít a vállalkozásnak.



A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.

Bezárás